Kom i gang med Breakout Rooms i Microsoft Teams

Microsoft Office 365

Breakout Rooms er en ny funktion i Teams-møder, der giver dig mulighed for at dele deltagerne i et større møde op i mindre møderum (Breakout Rooms). Er I fx 25 deltagere i et større møde og vil lave 5 mindre sessioner med 5 deltagere i hver, så er det en virkelig nem funktion at bruge.

Microsoft Teams giver nu mulighed for at oprette rum til private online møder. Hvis du er en af dem, der ofte bruger Teams til online møder, så giver det dig en række fordele.

Jo mere vi arbejder med Teams, desto mere opdager vi behovet for at kunne splitte et stort møde op i små grupper til fx gruppearbejde, brainstorm eller andet.

Men i stedet for at skulle booke de mange mindre møder ved som hidtil at indkalde til yderligere møder i mødet, kan du nu som arrangør selv styre det. Nemt og enkelt.

Hvordan laver du private rum I Teams?

Som arrangør for et møde, kan du oprette op til 50 Breakout Rooms, som deltagerne kan opdeles i. Du kan navngive rummene og allokere deltagerne til et rum eller lade dem selv vælge.

Seks ting du skal vide om Breakout Rooms

  • Der kan oprettes op til 50 møderum pr. møde.
  • Det er kun mødelederen som kan oprette Breakout Rooms.
  • Deltagerne kan automatisk tildeles et rum, eller de kan selv vælge et.
  • Du kan åbne og lukke rum og omdøbe dem efter behov.
  • Aktuelt er det kun muligt at oprette Breakourt Rooms via Teams app’en fra PC eller Mac.
  • Du kan deltage fra alle enheder, når rummet er oprettet.

Sig til, hvis du vil vide mere om Teams og Breakout Rooms eller skal have hjælp til opsætning af Microsoft Teams. Det er noget vi har masser af erfaring med.

Kontakt os for en snak Microsoft Teams